Proces umorzeń subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0
Po 29 kwietnia 2021r. rozpoczyna sie proces umarzania subwencji udzielonych w ramach Tarczy Finansowej PFR 1.0 dla Mikro, Małych i Średnich Firm. Proces umorzeń zostanie zainicjowany indywidualnie dla każdej subwencji, w rocznicę wpłynięcia środków na rachunek firmy.
Warto pamietać, że firmy których działalność jest wykonywana w jednym lub więcej z 54 kodów PKD, które skorzystały z Tarczy Finansowej PFR 2.0, będą mogły po spełnieniu warunków formalnych skorzystać ze 100 procent umorzenia subwencji.
Umorzenie subwencji
Cału proces umarzania subwencji odbywać sie będzie wyłącznie w bankowości internetowej firmy, gdzie przedsiębiorcy będą mogli m.in.
- zapoznać się z kwotą umorzenia zaproponowana przez PFR,
- wypełnić, podpisać i wysłać do PFR formularz z wnioskiem o umorzenie
- pobrać decyzję PFR oraz harmonogram spłat PFR w zakresie nieumorzonej kwoty subwencji
- na bieżąco śledzić postęp spłatrat nieumorzonej kwoty subwencji.
Warunki, jakie musi spełnić Beneficjent do wyliczenia kwoty umorzenia:
- Utrzymanie działalności gospodarczej.
- W każdym czasie przez okres 12 miesięcy od dnia przyznania subwencji finansowej działalność nie może być w stanie - zawieszenia, otwarcia likwidacji przedsiębiorcy, otwarcia postępowania upadłościowego/ restrukturyzacyjnego.
- Utrzymanie średniej liczby pracowników zgodnie z warunkami programowymi;
- Oświadczenie o wysokości straty na sprzedaży (dotyczy tylko MŚP).
- Wykonywanie działalności gospodarczej w ramach jednego z kodów PKD uprawniających do 100% umorzenia (weryfikacja na dzień 31 grudnia 2019 r. w oparciu o kody PKD ujawnione w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo rejestrze przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego), odpowiedni spadek przychodu (co najmniej 30% w okresie IV kwartał 2020 r. lub II-IV kwartał 2020 r. do analogicznego okresu w 2019r.) oraz inne wymagane oświadczenia.
Decyzja udzielenia umorzenia subwencji
Wraz z decyzją PFR dotyczącą kwoty umorzenia, Klientowi zostanie udostępniony w bankowości elektronicznej harmonogram, który jest dokumentem wiążącym i Beneficjent jest zobowiązany do regulowania spłaty rat zgodnie z harmonogramem również w przypadku, gdy składa wniosek reklamacyjny. Harmonogram udostępniony w bankowości elektronicznej zawiera wysokość i terminy spłat rat, które należy dokonywać na podany w harmonogramie rachunek bankowy. Kwota subwencji finansowej, która podlega zwrotowi, spłacana jest w równych 24 miesięcznych ratach (różnica zaokrągleń dodawana jest do ostatniej raty) z terminem spłaty ustalonym na 25 dzień każdego miesiąca, przy czym jeśli podany dzień spłaty raty jest dniem wolnym od pracy dniem spłaty jest pierwszy dzień roboczy przypadający po tej dacie (dzień roboczy liczony od poniedziałku do piątku).
Informacja dotycząca szkoleń organizowanych przez PFR z procesu umorzeń w ramach Tarczy Finansowej 1.0
Uprzejmie informujemy, że na stronie Polskiego Funduszu Rozwoju pojawiła się informacja o organizowaniu przez PFR codziennych otwartych szkoleń online dla przedsiębiorców dotyczących zasad rozliczania i umarzania Tarczy Finansowej 1.0.
Szkolenia będą przeprowadzane oddzielnie dla przedstawicieli mikrofirm i oddzielnie dla przedstawicieli małych i średnich firm.
W trakcie bezpłatnych szkoleń zostaną przedstawione informacje o złożeniu oświadczenia o rozliczeniu się z PFR, wyliczeniu kwoty do zwrotu, warunkach jakie trzeba spełnić, aby subwencja została umorzona w 100% i inne kwestie, na które należy zwrócić szczególną uwagę.
Aby zapisać się na szkolenie należy dokonać rejestracji na stronie PFR pod adresem:
https://pfrportal.pl/tarcza-finansowa-pfr/