Co to jest BLIK?
BLIK to system płatności mobilnych, który umożliwia użytkownikom smartfonów dokonywanie płatności w sklepach stacjonarnych i internetowych, wypłacanie i wpłacanie gotówki w bankomatach oraz wykonywanie błyskawicznychprzelewów międzybankowych.
W Banku Spółdzielczym w Krapkowicach usługa BLIK dostępna jest w aplikacji BS Pay
Kto może korzystać z BLIKA?
Z usługi mogą korzystać Klienci powyżej 13 roku życia, którzy:
1. są posiadaczami konta osobistego w Banku Spółdzielczym w Krapkowicach lub pełnomocnikami ogólnymi do tego rachunku,
2. posiadają urządzenie z zainstalowaną aplikacją mobilną BS Pay. (użytkownicy systemu Android mogą pobrać aplikację ze sklepu Google Play, dla systemu iOS aplikacja jest dostępna w sklepie App Store).
Jak złożyć wniosek o BLIK?
Wniosek tradycyjny (papierowy):
Wniosek elektroniczny:
Jeśli korzystasz z usługi eBankNet:
2. zaloguj się do usługi eBankNet
3. kliknij na zakładkę Kontakt i z menu bocznego wybierz opcję "Nowa wiadomość"
4. wybierz kategorię wiadomości "Wniosek o usługę BLIK"
5. dodaj treść i za pomocą przycisku "Dodaj załączniki" i wskaż uzupełniony w pkt. 1. wniosek,
6. kliknij na przycisk "Wyślij", po czym niezbędne będzie autoryzowanie wniosku
7. złożony wniosek będzie widoczny w zakładce "Lista wiadomości"
Dzięki usłudze BLIK możesz:
1. szybko, prosto i bezpiecznie płacić w sklepach internetowych, stacjonarnych oraz w punktach usługowych bez konieczności podawania jakichkolwiek danych – wystarczy, że w aplikacji BS Pay wygenerujesz kod BLIK, po czym zatwierdzisz za jej pośrednictwem transakcję,
2. wypłacać gotówkę w bankomatach bez użycia karty płatniczej,
3. dokonać przelewu na telefon (usługa będzie dostępna wkrótce).
Jakie limity obowiązują przy płatnościach BLIK?
W każdej chwili możesz zmienić wysokość limitów transakcyjnych w portalu Kartosfera lub w placówce Banku.
Jakie są opłaty za korzystanie z BLIKA?
Ceny za korzystanie z BLIKA znajdują się w Taryfie opłat i prowizji bankowych Banku Spółdzielczego w Krapkowicach dla Klientów indywidulanych.
Jak aktywować BLIKA?
Zarejestruj/zaloguj się do portalu Kartosfera.
1. W portalu Kartosfera wygeneruj kod umożliwiający aktywację aplikacji mobilnej
2. Pobierz aplikację BS Pay ze sklepu Google Play lub App Store
3. Aktywuj aplikację akceptując Regulamin aplikacji mobilnej BS Pay, wprowadzając kod wygenerowany w Kartosferze i nadając swój własny kod PIN do aplikacji BS Pay
4. Dokończ aktywację w portalu Kartosfera w zakładce Aplikacja mobilna, a następnie kliknij w BS Pay przycisk "Dalej"
5. Uruchom usługę BLIK akceptując Regulamin korzystania z Usługi BLIK dostępnej w aplikacji mobilnej BS
Pay dla klientów banku z Grupy Banku Polskiej Spółdzielczości S.A. oraz wybierając konto osobiste powiązane z tą
usługą – z tego rachunku będą dokonywane transakcje za pośrednictwem usługi BLIK (jeśli posiadasz kilka kont
osobistych, możesz swobodnie zmieniać rachunki, z których będą wykonywane transakcje BLIK)
6. Wybierz ikonkę BLIK
7. Zacznij korzystać z BLIKA
.
BLIK – płać I wypłacaj wygodnie
Płatności w sklepach lub w Internecie:
1. Poinformuj kasjera o chęci dokonania płatności za pośrednictwem BLIKA lub wybierz taką opcję na stronie www sklepu, w którym dokonujesz zakupów
2. Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej BS Pay
3. Wprowadź kod BLIK na klawiaturze terminala lub urządzenia mobilnego (lub skopiuj ten kod i wklej na stronie sklepu)
4. Zatwierdź operację w aplikacji poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga
5. To już wszystko - zakupy opłacone
Wypłata gotówki z bankomatu:
1. Wybierz formę wypłaty środków bez karty
2. Wybierz opcję wypłaty za pośrednictwem BLIK
3. Podaj kwotę transakcji
4. Wygeneruj kod BLIK w aplikacji mobilnej BS Pay
5. Wprowadź wygenerowany kod na klawiaturze w bankomacie
6. Potwierdź dokonanie operacji w aplikacji mobilnej BS Pay poprzez wprowadzenie kodu PIN do aplikacji, jeżeli kwota transakcji tego wymaga
7. Wypłata dokonana
Kolejność poszczególnych kroków może się różnić w zależności od wybranej sieci bankomatów
Dokonuj bezpiecznych transakcji z BLIKIEM:
1. Aktualizuj na bieżąco swoje dane w Banku
2. Nie udostępniaj osobom trzecim kodu BLIK ani kodu PIN do aplikacji mobilnej BS Pay
3. Zapobiegaj nieautoryzowanym transakcjom, m.in. poprzez odpowiednie zabezpieczenie urządzenia mobilnego:
-aktualizuj system operacyjny oraz aplikację BS Pay.
-stosuj oprogramowanie antywirusowe
-stosuj zapory bezpieczeństwa, jeżeli to możliwe
-aktualizuj przeglądarki internetowe;
4. Chroń urządzenie mobilne z zainstalowaną aplikacją BS Pay i nie przechowuj razem z nim kodu PIN oraz innych danych służących do odblokowania ekranu urządzenia mobilnego lub dostępu do aplikacji mobilnej;
5. Niezwłocznie zgłoś Bankowi fakt utraty, kradzieży, przywłaszczenia lub nieuprawnionego użycia urządzenia mobilnego, na którym znajduje się aplikacja BS Pay. Pamiętaj, że aplikację możesz zablokować samodzielnie za pośrednictwem portalu Kartofsera, w placówce Banku lub na dzwoniąc na infolinię Banku Zrzeszającego BPS S.A tel. 801 321 456